Nuffnang Ads

Wednesday 24 February 2016

Solid Food Untuk Baby Adam - 6 Bulan

Assalamualaikum, Hi!

Ewah ewah kau punya tajuk. Ajet good good je.
Hahahaha....

Sebagai seorang mak, saya sangat concern tentang perkembangan anak.
Ekceli lusa Adam dah 7 bulan. Saya dah start bagi dia makan masa umur 6 bulan lagi.
Biasa ahh..blogger sendu macam saya, cerita sebulan lepas baru nak kongsi. Mihihi.. :")

Zaman sekarang ni, semua mommies nak yang terbaik untuk anak-anak.
Senang cite, dah jarang sangat dengar mommies cakap nak bagi baby dia makanan segera macam Cerelec etc.

Saya pun sama!

Untuk baby 6 bulan yang baru start nak makan, yang paling sesuai adalah puri buah-buahan atau sayuran.
Resepi ada banyak. Google je. Kompom keluar. Hihi...
Saya tak ada resepi nak share. Belum ada lagi. Mungkin nanti Adam dah setahun baru saya share resepi makanan baby 6 bulan.
Kikiki....

1st makanan Adam adalah pisang! 
Kenapa saya bagi pisang? Sebab senang. Blender je. Tak payah masak ke apa. Huhu...
Adam suka je. Makan ngap ngap habis semangkuk. 
Pastu poo poo pun macam pisang jugak. ;-P

Yang sedihnya, saya ni kan acah acah macam seorang wanita berkerjaya yang super busy. Saya banyak kali skip bagi Adam makan.
Kesian Adam. Suka hati mak dia je..kejap bagi makan, eh eh, esok tak bagi pulak.
Bagi makan ikut masa lapang, boleh gitu?

*ketuk kepala sendiri*

Tapi start dari minggu lepas, saya secara konsistennya dapat bagi Adam makan. 
Walaupun bukan saya yang suapkan, tapi makanan Adam saya sendiri yang masakkan.
Pass kat pengasuh, pengasuh bagi Adam makan pagi dan petang.

Masa Adam 6 bulan, 1st time tu je saya bagi Adam pisang. Time lain saya bagi puri dalam botol jenama Heinz. Buzy kata nya tak sempat nak buat puri sendiri. :"(
Maaf anak......




No comments:

Post a Comment

pop