Nuffnang Ads

Tuesday 5 January 2016

Teruskan atau Berhenti

Assalamualaikum..

Awal tahun macam ni, ramai kawan2 yang diberhentikan kerja atau ditamatkan kontrak gara2 ekonomi negara yang meleset. Saya tumpang simpati. Untuk yang banyak tanggungan tentu amat terasa dengan kehilangan pekerjaan.

Entah kenapa sejak dari semalam, hati saya rasa tak best. Entah dari mana fikiran ini datang, saya terasa macam mahu berhenti kerja dan jadi surirumah sepenuh masa. Saya amat tahu kewangan keluarga yang meruncing. Tapi saya tetap berat hati untuk terus bekerja. Apa yang merasuk fikiran saya pun saya tak tahu.

Secara jujurnya gaji suami belum dapat cover semua perbelanjaan keluarga. Tapi saya terfikir, saya boleh work from home. Niaga kecil2an. Jaga anak jaga suami jaga rumah. Sambil jaga keluarga, sambil cari duit.

Tapi mampu ke niaga kecik2 tu tolong cover perbelanjaan keluarga..hmm....

Teruskan kerja di luar rumah atau jaga keluarga sambil niaga kecik2?

2 comments:

  1. Kalau ade rezeki tak ke mana

    ReplyDelete
  2. ain datang singgah sini dan follow awak.
    salam perkenalan :)

    nanti singgahlah ke blog ain ye
    akuainkausiapa.blogspot.com

    ReplyDelete

pop