Nuffnang Ads

Friday 6 November 2015

Cerita Niari

Niari laki aku pegi site. Lunch hour terpaksa balik jalan kaki. Ala..dekat je. Dalam 5 minit camtu je dah sampai rumah.

Tapi aku tak terus balik. Singgah rumah babysitter. Tak jauh. Tingkat bawah rumah aku je. Aku ambik anak aku. Aku tengok dia tak tido. Kaki dok mengayuh. Aktif betul. :-)

Babysitter cakap dia baru je bangun. Dan belum susu. Aku angguk-angguk tanda paham. Sampai rumah aku terus bagi anak aku kenyang. Bila dah kenyang, aku letak dalam baby cot, dia nangis. Nak aku kendong dia lah tu. Aku angkat, bawak dia jalan-jalan keliling rumah. Rumah aku kecik je. Pusing-pusing kat situ jugak.

Aku borak-borak, acah-acah, dia senyum. Gila cair aku tengok. Aku cium dia macam dah takde hari esok. Cium puas-puas. Dia gelak. Lagi aku geram. Aku peluk dia erat-erat.

Tengok jam. Tinggal 30 minit waktu rehat nak habis. Aku letak jugak baby dalam cot. Biar lah dia nangis merengek. Aku kena solat. Lepas solat aku terus angkat anak aku. Pok-pok dia, tertido terus. Hmm...good boy anak mama ni. Perut aku lapar. Tengok jam, tinggal lagi 15 minit. Aku capai kulit roti, buat alas perut.

Lepas hantar anak aku pegi rumah babysitter, aku jalan kaki balik opis. Masa nak lintas jalan, orang yang balik solat jumaat usha aku. -.-"

Dalam hati, "Kesian kau ni."

Ok. Tu je aku nak cerita. Jap lagi nak balik keje. Jalan kaki lagi.

Happy Depavali.

No comments:

Post a Comment

pop