Nuffnang Ads

Wednesday 6 May 2015

Jika Tinggal Solat

Assalamualaikum, hi...

Aku ni hanya lah seorang hamba Allah yang selalu melakukan dosa. Sobs! Dan perkara yang paling ringan dalam dunia ni adalah meninggalkan solat. Bila ada hal dunia sikit je, terus tak terjaga solat. Sedih tau!

Banyak juga lah tips2 yang aku cari macam mana cara nak buat kita tak tinggal solat. Aku kalau boleh tak nak sampai tertinggal solat. Malas nak berhutang. Kalau terlupa bayar hutang? Berdosa hokeh?..

Tapi harini aku tak share tips macam mana nak jaga solat. Sebab aku pun tak terer lagi bab tu. Kadang2 termiss jugak 1 waktu... *nangis*

Ni aku dapat dari kawan2 share di FB atau whatsapp group. Aku jadikan salah satu peringatan untuk diri sendiri supaya jaga solat.

Kerugian meninggalkan solat:

Subuh: Cahaya wajah akan pudar.
Zuhur: Berkat pendapatan akan hilang.
Asar: Kesehatan mulai terganggu.
Maghrib: Pertolongan anak akan jauh di akhirat nanti.
Isya': Kedamaian dlm tidur sukar didapatkan

Moga2 dengan memikirkan kerugian yang akan ditanggung akan buat aku tak nak langsung tinggal solat. Cuba elakkan dari tertinggal solat.

Aminn...

2 comments:

pop