Nuffnang Ads

Wednesday 1 October 2014

Hello October!

Assalamualaikum semua......... ^_^

Dengan ini berakhirnya bulan September 2014 dan hadir lah Oktober 2014.
Bulan Oktober bakal menjadi bulan keramat untuk saya.

Dan dalam bulan islam, sekarang ni dah bulan Zulhijjah 1435.

Another few days more akan masuk bulan Muharram 1436.


1 Muharram detik permulaan perkiraan tahun islam hijrah.
Perpindahan Nabi dan umat islam dari Kota Mekah ke Kota Madinah.
Atas keyakinan dan iman yang teguh kaum Muhajirin dan Ansar bersatu
Rela berkorban harta dan nyawa demi menegakkan Islam tercinta.
Hijrah itu pengorbanan
Hijrah itu perjuangan
Hijrah itu persaudaraan
Hijrah membentuk perpaduan
Oleh itu mari semua kita sambut Maal Hijrah
Tingkatkan semangat, tegakkan syiar Islam untuk sepanjang zaman.


Dan hijrah saya juga akan bermula pada 1 Muharram. ^_^
Semoga penghijrahan ini membawa seribu rahmat buat saya. Membawa saya lebih dekat dengan yang Esa. Membawa saya lebih dekat dengan syurga-Nya. Semakin disayangi maha Pencipta.

Few days more.

Hari yang ditunggu-tunggu.

Semoga dimudahkan. Semoga dilindungi. Semoga dirahmati.


ehsan google



No comments:

Post a Comment

pop